Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Druki ulotne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Bialy Richard J. (1951- )
(1)
Jeziorowski Tomasz (1980- )
(1)
Mačák Ivan (1935-)
(1)
Morawińska Agnieszka (1944- )
(1)
Szkudłapska Aleksandra
(1)
Trebatická Heather
(1)
Włoch Simon
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
angielski
(2)
polski
(1)
Temat
Muzealnictwo
(2)
Dzieci
(1)
Galeria Sztuki XX i XXI Wieku (Muzeum Narodowe ; Warszawa)
(1)
Historia
(1)
Muzeum Narodowe (Warszawa)
(1)
Muzyka słowacka
(1)
Sztuka
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Zbiory
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Informator
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
3 wyniki Filtruj
Druk ulotny
Książka
W koszyku
Katalog prezentuje zbiory muzealne Muzeum Narodowego z Warszawy. Artyści, których czytelnik tutaj znajdzie to min.: Władysław Strzemiński, Andrzej Wróblewski, Tadeusz Kantor. Publikacja ma formę broszury, zawiera liczne kolorowe zdjęcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne G.7 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 1656 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The “Anything Goes” Museum is a museological and educational experiment – coined by the Director of the National Museum in Warsaw, Agnieszka Morawińska – in which children are responsible for preparing the main temporary exhibition at the museum’s building in Warsaw. A group of 69 children aged 6–14 was divided into six curatorial teams. Over six months, the participants got to know the Museum and worked on the exhibition during weekly 4-hour meetings. The teams of junior-curators prepared the scripts and selected almost 300 works to be displayed. They also provided ideas for multimedia presentations and exhibition design, designed educational leaflets, recorded audio guides, prepared captions and selected works that were to be used for promotional purposes. The exhibition, which is divided into six individual segments, features works from all museum collections: ancient and Oriental artefacts, craft objects, old and contemporary sculptures, photographs, drawings and prints, coins and medals, clothes and paintings created in various periods. Many of these works have never been presented to the public. The children say that they “found and liberated them from the museum’s storeroom”. The selection of themes and exhibits may be surprising. Juxtaposing works from different eras and cultural circles illustrates the children’s interests and tastes as well as the functions which – in their opinion – should be performed by an ideal museum exhibition. For the public, they have chosen a large number of mysterious objects, with encrypted information and tasks to be undertaken on the journey. The children want the museum visit to be an enthralling adventure, which requires involvement on the part of the audience. Through the selection of works, manner of their presentation and interactive multimedia elements, they not only want to tell stories, but above all to raise emotions, “inject visitors with their passion” and invite them to a museum game. This game will not let anyone remain passive, involving the mind, the senses, and the joy of new experiences. At subsequent stages of preparing the exhibition, the young curators got to know the entire museum team. Curators and conservators shared their knowledge about works selected by the children. The Education Department coordinated the weekly meetings and oversaw the schedule, the Communication and Marketing Departments shared their know-how and experience concerning the promotional campaign, press conference and exhibition opening. The Publishing Department supported the junior-curators in the preparation of texts accompanying the exhibition, captions, educational brochures and leaflets. A book, written mainly by children, will also be published to summarize the activities surrounding the exhibition. The Exhibition, IT and Multimedia as well as Administration and Investment Departments assisted in preparing the exhibition design and, most importantly, constructed its layout. This universal exhibition was created by the children for just about everyone!
Muzeum „Anything Goes” to eksperyment muzeologiczno-edukacyjny – wymyślony przez Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie Agnieszkę Morawińską – w ramach którego dzieci odpowiadają za przygotowanie głównej wystawy czasowej w budynku muzeum w Warszawie. Grupa 69 dzieci w wieku 6–14 lat została podzielona na sześć zespołów kuratorskich. Przez sześć miesięcy uczestnicy poznawali Muzeum i pracowali nad wystawą podczas cotygodniowych 4-godzinnych spotkań. Zespoły młodszych kuratorów przygotowały scenariusze i wybrały do ekspozycji blisko 300 prac. Dostarczyli także pomysły na prezentacje multimedialne i projekty ekspozycji, zaprojektowali ulotki edukacyjne, nagrali audioprzewodniki, przygotowali napisy i wybrali prace, które miały zostać wykorzystane w celach promocyjnych. Na wystawie podzielonej na sześć oddzielnych segmentów prezentowane są dzieła ze wszystkich kolekcji muzealnych: zabytki starożytne i orientalne, przedmioty rzemieślnicze, rzeźba dawna i współczesna, fotografie, rysunki i grafiki, monety i medale, ubrania i obrazy powstałe w różnych okresach. Wiele z tych prac nigdy nie było prezentowanych publiczności. Dzieci opowiadają, że „znalazły je i wyzwoliły z muzealnego magazynu”. Dobór tematów i eksponatów może zaskakiwać. Zestawienie dzieł z różnych epok i kręgów kulturowych ilustruje zainteresowania i upodobania dzieci oraz funkcje, jakie – ich zdaniem – powinna pełnić idealna ekspozycja muzealna. Dla publiczności wybrali dużą liczbę tajemniczych przedmiotów, z zaszyfrowanymi informacjami i zadaniami do wykonania w podróży. Dzieci chcą, aby wizyta w muzeum była pasjonującą przygodą, wymagającą zaangażowania ze strony publiczności. Poprzez dobór prac, sposób ich prezentacji oraz interaktywne elementy multimedialne chcą nie tylko opowiadać historie, ale przede wszystkim wzbudzać emocje, „zarażać zwiedzających swoją pasją” i zapraszać do muzealnej zabawy. Ta gra nie pozwoli nikomu pozostać biernym, angażującym umysł, zmysły i radość z nowych doświadczeń. Na kolejnych etapach przygotowywania wystawy młodzi kuratorzy poznali cały zespół muzealny. Kuratorzy i konserwatorzy podzielili się swoją wiedzą na temat wybranych przez dzieci prac. Dział Edukacji koordynował cotygodniowe spotkania i czuwał nad harmonogramem, Działy Komunikacji i Marketingu dzieliły się swoim know-how i doświadczeniem w zakresie kampanii promocyjnej, konferencji prasowej i otwarcia wystawy. Dział Wydawniczy wspierał młodszych kuratorów w przygotowaniu tekstów towarzyszących wystawie, podpisów, broszur edukacyjnych i ulotek. Zostanie również wydana książka, napisana głównie przez dzieci, podsumowująca działania towarzyszące wystawie. Działy Wystawy, Informatyki i Multimediów oraz Administracji i Inwestycji pomagały w przygotowaniu projektu wystawy, a przede wszystkim konstruowały jej layout. Ta uniwersalna wystawa została stworzona przez dzieci dla prawie każdego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.147 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej